Leopardgecko iFokus

Leopardgecko

Etikettövrigt-om-leopardgeckos
Läst 1200 ggr
fridaskoog
0

Introducera nya leosar

Om man ska introducera nya ödlor som ska gå i samma terrarium, gör man det bäst när den första är relativt liten eller kan man introducera en ganska liten för en vuxen? Eller väntar man helt enkelt tills ungen har växt till sig lite innan man släpper i den i det stora terrariet.

Om jag känner mig själv rätt kommer jag nog vilja ha fler av dessa underbara ödlor Skrattande

[Tilde]
0

Alla leosar som ska bo ihop ska vara ungefär i samma storlek och man ska helst hålla ungar för sig själva. :) Så det är bäst att vänta tills ungen var vuxit till sig. Det bästa är också att möblera om terrariet de ska bo i så det blir "nytt" för båda två.

Haha ja det är riktigt svårt att sluta skaffa fler Skrattande

fridaskoog
0

Ja okej, då vet jag läget. Men det brukar inte bli mer problem om man sätter ihop dem när de är vuxna då och vana att gå själva?

MarajLowajz
0

Vissa hatar andra geckos medans andra individer tål att vara tillsammans. Jag har tre stycken i ett jättestort terrarium och planen är att de flesta honor ska gå ilag. Greta vareen enstöring när hon kom hit men har nu accepterat att det finns fler honor. Inget bråk utan hon gick mest iväg. Nu ligger alla tre och trycker i en liten matlåda som jag ställt upp å ner. Självklart finns det två öppningar ifall de skulle börja bråka. Men än så länge har de funkat bra. Men se till att dom är i samma storlek och kom ihåg att hanar går inte ihop ;)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein