Grain mites
Kul gårdagen var…. När sambon skulle göra rent hos kackerlackorna så upptäckte han tusentals små vita prickar runt om… och sedan insåg han att de rörde på sig!
Jag googlade lite och fick veta att det är grain mites. Deras ägg finns alltså i grains (så som havregryn) och är det fuktigt nog så kläcks de! FYFASEN VAD ÄCKLIGT! Äter jag deras ägg när jag gör havregrynsgröt??? 
Läste att dessa äckelpäckel inte är farliga för reptiler, till skillnad från deras röda kusiner. De lever också i symbios med kackerlackorna, men usch! Vi ställde deras låda i en större låda där det var ett såpbad så de små parasiterna drunknar där i när de tar sig ur lådan.
Kändes som det kliade på hela kroppen igår! haha
Haha, jag slutade ha havregryn i botten, det bara möglade och som du säger nu så hittade jag också såna ägg. Vidrigt men å andra sidan - har man kackerlackor i hemmet så vad är egentligen vidrigare än dom? ;D Dom har en skål istället med grynen - funkar bättre =) Äntligen har dom börjat komma igång med att växa!
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
#1 Haha sant xD Blev bara så äcklad av att man ÄTER såna ägg när man äter havregryn
Det låter smart! Ska kanske testa med skål, lättare att byta ut då också ju :)