Leopardgecko iFokus

Leopardgecko

Etikettfoder
Läst 1014 ggr
fridaskoog
2012-12-30 19:22
0

Foder och ålder

Hejhopp! Vilken ålder eller storlek är lagom för att gå över till att mata varannan dag istället för varje? :)

MarajLowajz
2012-12-30 21:12
0

Fodret ska vara lika brett som deras mått mellan båda ögonen =)

Är det juvenil så ska den ha tillgång till mat varje dag tills den vuxit på sig och fått en fin svans - Jag matar mina 5 månaders gamlingar just nu var annan var tredje dag. Mina vuxna får var 3e dag och minstingarna får fri tillgång till dubior i bra storlek plus en å annan syrsa som är i bra storlek.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

fridaskoog
2012-12-30 21:40
0

Ja okej - min hona har vuxit till ca 19 cm nu och svansen är tjock och fin! Köpte henne i början av oktober så skulle tro att hon är ca 4 månader. Så det kanske börjar bli dags att mata varannan istället för varje dag om ett par veckor nu då? ^^

MarajLowajz
2012-12-30 22:09
0

nej men du kan ge henne varannan dag nu det är lugnt =)
Bara du håller koll lite på hur mycket hon går upp i vikt så är det lugnt.

Hellre att man slö-matar dom än att man matar på dom för mycket, tycker dom blir finare och friskare om dom kroppen hinner smälta och ta upp energin från det de har ätit.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

fridaskoog
2012-12-31 00:06
0

Tack :) Jo hon verkar gå upp i bra takt och hon är jättefin verkligen, så då kanske hon kan få varannan dag från nu då :-)

MarajLowajz
2012-12-31 05:26
0

Ja, håll bara koll på att hon fortfarande går upp i vikt så går nog det bra ska du se! =)

-Albert Einstein

[Tilde]
2012-12-31 12:07
0

En av mina vuxna äter fortfarande nästan varje dag. Han är konstant hungrig! Men han var också ganska vanskött i sitt förra hem, så det kanske är därför. :/

fridaskoog
2013-01-03 14:06
0

#5 jodå, det ska jag se till! #6 mystiskt! Men kan tänka mig att det har med hans förra hem att göra. Kanske var så att han inte fick mat tillräckligt ofta förut och nu äter han fortfarande allt han kan därför? :)

[Tilde]
2013-01-03 20:15
0

#7 Ja det tänkte jag också. Han var också ganska tanig, så han vill nog äta upp sig :)