Vår Blizzard
Hej hej!
Har upptäckt ett par svarta fläckar på vår lilla Blizzard som uppkommit bara de senaste månaderna.
Den ena är på hennes lår och kanske är… 1 mm i diameter (Har sjukt dåligt ögonmått, förvarnar från början så det inte blir anklagelser om överdrifter! ;))
Den har i alla fall funnits där i ett par månader,
men idag upptäckte jag en ny, mitt på ryggen som snarare var lite avlång och nu har jag mina funderingar kring vad det kan vara?
Hon är ungefär 1½ (give or take a few months) och har skiftat lite i olika nyanser.
/Josefine
Bilder vore ju faktiskt väldigt toppen i det här sammanhanget.
Angående fläckarna vet jag inte så mycket på förhand men angående att hon skiftar i nyanser beror på att Blizzard kallas även för 'mood geckos' alltså humörgeckos. Betyder att de kan gå från en lite ljusare vit färg till en lite mörkare vit färg när de själva vill.
Har du någon aning om hennes bakgrund dvs mor och farföräldrar vad de var för något?
Är dom bruna eller är dom svarta?
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Låter som sk. ''paradox-spots''. så dem har en eller några få svarta fläckar trots att dem inte ska ha det. Min murphy patternless har också 2 såna fläckar :p
Gällande föräldrarna vet jag tyvärr inte vad som gäller. Då hon är lite tjurig (som verkar gälla för majoriteten av blizzards) är det svårt att få en närmare titt på henne utan sprattlande. Jag såg dock nu på bilden (som jag hoppas kommer med i detta inlägg) att pricken på ryggen ser snarare ut som ett sår.
Vi har ju två till och vår tjocka glada wild type är verkligen vild, och älskar att klättra över sina systrar. Kan det kanske vara något sådant?
Vi har ju förvisso haft dem i 1½ år, och inget sådant har ju dykt upp förut.
Ja det är förmodligen paradox spots, som StupiiD säger. :) Hade också en Blizzard med en paradox spot på svansen, såg jättehäftigt ut! 
#3 Det ser för övrigt ut som om leon på bilden har kalciumblåsor? Eller är det bilden som lurar?
"Blåsan" bakom frambenet syftar jag på nu…
Åh, skönt att höra! För grejen är, när vi ser på henne (inte på kort alltså) så ser fläcken på ryggen inte alls likadan ut.
Yeah, inget lurendrejeri! Två av våra tre leosar har dessa, alla tre är honor :) Vi har funderat på om man ska dra ner på kalken ett tag, är det något man bör, eller är den allmänna uppfattningen att man kan låta dem vara?
#5 Nej det ser helt klart ut som en Blizzard med paradox spots. :) Kalkblåsor är ofarligt, men det bästa är att ta bort allt kalcium i 1-2 veckor så blåsorna kan försvinna av sig självt. :)
Gud vad skönt! Blev ju hemskt paranoid när jag insåg att det på kortet såg ut som ett sår. Ett lugn har lagt sig!
Ach soo! Då vet vi vad som ska göras för blåsorna! Tack så mycket! :D