Leopardgecko iFokus

Leopardgecko

Etikett: ot-off-topic
Läst 1058 ggr
MarajLowajz
1

Solna-mässa - vad har ni hittat?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har man ökat på sitt gecko-bestånd lite mer :P

Var på mässan idag och hämtade upp en väldigt söt men liten och snabb rackare.

Någon sub-art av

Hemidactylus

Så den har fått flytta in och ligger just nu i en godislåda och gosar upp sig efter den kalla resan hem. Fått ligga i en låda i flera timmar och skumpa runt på en mässa.

Fick även hem 1400 syrsor, 100stycken vuxna dubior och betalat av lite ormar som jag köpt tidigare =)

Allt på en baksmälle-dag också! Mycket spännande!

Någon mer som har hittat något? =)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Tilde]
0

Åååh, vilket söt liten filur! Skrattande Bara för det vill jag också på mässa!

MarajLowajz
0

Ja hon är ruskigt söt! =) Har inte riktigt hittat rätt art av henne än men det kommer väl. Ska försöka få tag i ett 30x30x30 terrarium till henne också så hon slipper ligga i en låda hela tiden :)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Tilde]
0

#2 Vem köpte du henne av? De borde ju veta vilken art hon är xD

MarajLowajz
0

Nej jag fick henne av en privatperson, hämtade upp henne på mässan. Hon hade fått med den hem när hon beställde syrsor. Så det är ingen köpt sak utan en vilsen liten sak.

-Albert Einstein

[Tilde]
0

#4 Jahaa, det förklarar ju saken!

Är det en sån här? http://4.bp.blogspot.com/-NB8gmYy20TM/TkVIVhFfG7I/AAAAAAAADB0/jMM3n14mLrU/s1600/hemidactylus_turcicus.jpg

Mediterranean house gecko.. blir inte ofta över 15 cm och är nattdjur.

Hemidactylus turcicus på latin :)

MarajLowajz
0

Ja dom såg faktiskt lika ut!

Kikade runt på den här arten igår men kom aldrig till T förräns jag somnade xD

-Albert Einstein

[Tilde]
0

#6 Haha aww xD Jag tror det är den, men du kan ju läsa lite om dem och avgöra :)