Leopardgecko iFokus

Leopardgecko

Etikettot-off-topic
Läst 733 ggr
SandraH96
2013-02-18 23:23
0

Lite hjälp?

Jag ska åka utomlans en vecka om någon månad, och jag måste fråga en sak.

Hur gör ni som åker bort, när ni har en reptil?

Alltså, jag känner ingen som gillar reptiler (förrutom min pappa, men mamma gillar inte att han kommer hit när vi är bortresta)

Kan jag bara lägga massa mealworms i en skål till min leo? Men hur blir det med vattnet?

Min mormor kommer titta till vår katt, men jag tror inte hon är så förtjust i att rensa bajs och hålla på i min leopardgeckos terrarium :/

Berätta vad ni gör med era reptiler när ni är på semester :) tips skulle vara bra!

MarajLowajz
2013-02-19 06:58
0

Dom klarar sig lätt två veckor (Vuxna!) utan mat  bara dom har tillgång till vatten, flera skålar med vatten är bra på kalla sidan :)

Annars har jag en rumskompis som matar när jag åker bort en vecka eller liknande då jag har juveniler och dom måste ju ha mat varannan dag.

Är det juvenil eller vuxen du har?

Mjölmaskar är inget bra foder alls då det innehåller fett och ingen näring.

Men se till att den får mat innan ni åker och gör iordning en glasslåda med kalk i botten, en äggkartong och syrsor som din mormor bara kan skaka lådan, öppna lådan och hälla ut i terrariet mitt i veckan så funkar det ju bra.

Bajset behöver hon ju inte plocka, det kan du göra när du kommer hem.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Tilde]
2013-02-19 09:02
0

Säger som MarajLowajz! De klarar sig fint under så kort tid :) Du kan ju lägga in en skål med mat om du vill (det är bra om du pudrar med kalcium och vitaminer då).

Kan din mormor byta vatten någon gång vore det bra. 🙂

SandraH96
2013-02-19 13:35
0

Hon är kanske 4-5 månader :)

men hon gillar inte insekter så jag vet inte om hon vågar byta vatten och så hmm.. :/

går det inte bra om jag byter vatten och get leon massa mat precis innan jag åker, och sen ger henne precis när jag kommer hem?

[Tilde]
2013-02-19 13:38
0

#3 Har du bara mjölisar i en skål så finns det ju ingen risk att en insekt hoppar upp på hennes hand när hon byter vatten. 😛 Annars kan du skippa insekter helt om du bara är borta en vecka och så är det bara att mata lite extra innan du åker.

Det går att inte byta vatten i en vecka, men det är ju inte att rekommendera.

SandraH96
2013-02-19 14:04
0

vattnet dunstar ju också hmm :/ kanske kan be henne att ge henne vatten mitt i veckan ungefär.