Leopardgecko iFokus

Leopardgecko

Etikettövrigt-om-leopardgeckos
Läst 1088 ggr
[Tilde]
0

Svårt beslut

Jag funderar på att sälja mina leopardgeckos, i alla fall några av dem. Det är bara så mycket nu, för jag har så många djur att ta hand om och det mesta av min tid går till mina kaniner. 😕 Det känns jättetråkigt, men å andra sidan vill jag ju leosarnas bästa och jag känner att jag inte kan ge dem det just nu…

Jag tror jag i alla fall kommer att sälja Ivory (Phantom) och Sapphire (Snake eyed Raptor) då jag inte har avelsplaner för dem. De andra avvaktar jag nog med ett tag. Men jag har inte bestämt mig än… Jag älskar ju leosar, men gaahhh!! Så frustrerande! 😭

Vad hade ni gjort?

[Melinda]
0

Hm, svårt val. Hade nog sålt om jag verkligen inte hade haft tid & så, men annars hade jag nog behållt.

(Bestämmer du dig för att sälja så är jag ev. intresserad)

[Tilde]
0

Åh.. :/ Jag tror jag "måste" sälja för jag känner att jag verkligen inte har tid för så många djur och det kommer att bli mycket värre när jag börjar skolan! 😕

Jag återkommer med detta!

[Melinda]
0

Ah, då förstår jag :/ Fick själv sälja djur för något år sen, men det va pga. strul med skola & ekonomi. Ibland är det synd att man inte har mer tid än den man faktiskt har.

[Tilde]
0

#3 Ja men precis :/ Sen får man ju vara rättvis mot djuren och inte bara tänka på sig själv att "jag vill ha", när man inte har den tid som krävs. Jag ska prata med min sambo, men det kanske dyker upp annonser här lite senare.

[Melinda]
0

Nej, det är ju tyvärr så :/. Hade det så när jag hade hund (hade en omplaceringshund som blivit misshandlat så han va aggressiv) till sist fick jag inse att det vore bäst att avliva han för hans egen skull hur dåligt jag än skulle må över det. Ibland får man sätta sig själv åt sidan och sluta tänka på sig själv hur mycket man än vill det.