Leopardgecko iFokus

Leopardgecko

Etikettövrigt-om-leopardgeckos
Läst 927 ggr
[Tilde]
0

Goda nyheter! :D

Jag har fått goda nyheter! Min sambo och jag har hjälpt en tjej som är leopardgeckonybörjare. Hon har köpt på sig ett helt gäng med fina morpher, men visste ingenting om dem. Jag gjorde då ett avelsskema till henne och som tack för hjälpen får jag "beställa" vilka ungar jag vill som hon ska få! 😃

Jag valde då att få en unge från Raptor x Raptor, samt en unge från Sunglow Enigma x Enigma! De ska ingå i mitt Raptoglow-projekt. :)

Är jätteglad! hihi

[Tilde]
0

Åh, har lite dåliga nyheter också…. Hon köpte faktiskt både Midnight och Banana, mina Murphy patternless-honor! Men hon var tvungen att avliva Midnight för hon blev sjuk… 😢 Jag undrar vad som hände :(

[Melinda]
0

Åh kul! Jag vill också kunna få nya leosar.
Skrev på en annons innan och ville köpa 4, men personen vill bara sälja dem i grupper och då får jag massa extra leosar som jag ''inte vill ha'' (dvs. inte har utrymme till). Så antingen får jag köpa åtminstone 8st av dem eller ingen alls. Så irriterad! och dem har för små terrarien :(

Tråkigt med MP-honan :(

Hur går det för Camelot och öh.. minns inte namnet :p som du skulle para? :)

[Tilde]
0

#2 Åh, så jobbigt när man bara kan köpa dem i grupp! 8 stycken är ju galet många dessutom! Man förstår ju i alla fall när folk säljer avelsgrupper, men man har ju knappast en avelsgrupp på 8 ödlor! Hoppas du kan pressa ner priset. :P

Ja :( jag skulle vilja veta vad som hände…

Jag vet inte riktigt, de verkar inte helt intresserade av varandra, trots att det ser ut som Wendy har ägglossning. 😮Kanske ser jag fel… De får bo ihop ett tag i alla fall, tills något sker ;)

[Melinda]
0

Sjukt jobbigt. Vill ha 4st av ödlorna, vilket hon ha i 2 olika avelsgrupper, så vill jag ha de 4 får jag köpa 2 avelsgrupper. Kunde ifs nöjt mig med 3 av de jag vill ha, men då får jag köpa en grupp på 5st och får två albino honor som jag inte ''vill'' ha. Jobbig person, haha.

Äh, dem kanske parar sig i smyg på nätterna, haha :). Mina verkar gilla att vissa upp när dem parar sig :S haha

Hanna
0

Hur blir det med Sunglow Enigma x Enigma? Man ska väl inte avla på enigma x enigma. Eller är det rena enigmor? 🤔

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[Tilde]
0

#5 Det kanske var en Sunglow x Enigma, hmm…. 🤔 Men jo, man ska ju helst undvika det då det är större risk för enigmasyndromet då. Men man får 100% enigmor av den blandningen och bara 50/50 av Enigma x annan morph.

#4 Haha förstår dig! Någon ville tvinga på mig 10 ödlor fast jag bara var intresserad av EN! 😂

Jo det är sant, det hoppas jag på! 😛

MarajLowajz
0

Stuupiid - Vad är det för morpher du inte ''vill'' ha i dom där grupperna? :)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Melinda]
0

Tremper albino honor. den ena ska tydligen ha carrottail

Men hon skrev nu och erbjöd sig att jag kunde få köpa de 4 jag vill ha, men för 100kr mer kan jag få köpa alla 11 som hon säljer så .. jag vet inte. Och då köper jag nog hellre ena avelsgruppen på 5st med terrarie osv, för samma pris som de 4. För kunde haft några av de i de terrariet och haft några av dem i ett annat. (hon har 5st på 80x45cm)

MarajLowajz
0

Ah, synd att det var honor.

Skulle vara kul med en tremper albino hane här hemma :/

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Melinda]
0

awh. Verkar vara många som söker leohanar nu för tiden, haha :p

MarajLowajz
0

Haha ja men det är nog en sån brist-vara på dom :P

Nej jag har en tremper albino hona här hemma redan :P

-Albert Einstein

[Tilde]
0

De flesta kläcker ju äggen på hontemp, så det är inte konstigt att det finns fler honor än hanar på marknaden. :P

MarajLowajz
0

Ja precis :P

Trodde jag hade tre hanar men ena visade ju sig vara en hona så det sög lite grann :P

-Albert Einstein

[Tilde]
0

#13 Haha aww xD Jag har bara två hanar här hemma, men har som sagt beställt ungar från tjejen nämnd i TS. Vill då ha hanar 😃

MarajLowajz
0

Hehe, jag har ju en riktigt snygging här hemma, men han är inte redo för avel förräns nästa år så jag hoppas på att få några ägg senare i år då ozzy blivit lite äldre =)

Kommit på att jag har ett tomt terrarium också som jag ''måste'' fylla :P Undra vad det ska bli i den *tänker*

-Albert Einstein