Leopardgecko iFokus

Leopardgecko

Etikettövrigt-om-leopardgeckos
Läst 2502 ggr
[Tilde]
0

Kostnad i månaden

Vad lägger ni ner på era leosar i månaden eller i veckan? El ej inräknat då man oftast inte har så stor koll på det. 😛

Vi brukade köpa gräshoppor för 115 dkk varje eller varannan vecka, men nu har vi en dubiaodling och sparar massa pengar! Det enda vi lägger pengar på nu är vaxlarver och annat "godis", samt eventuell ny inredning vi hittar :) Eller såklart om man vill ha ett nytt djur. 😉

[Melinda]
0

Jag lägger ca. 100kr/veckan på mat till mina, för jag är livrädd för insekter så klarar inte av att ha uppfödning. Funderar dock på att ha syrsodling över somrarna åtminstone, för då är där varmt nog för att ha dem på vinden istället för i lägenheten haha. Sen blir det ju en del pengar på inredning osv.. senast igår köpte jag inredning för lite mer än 400kr

[Tilde]
0

#1 Oj, vad var det för inredning du köpte senast? :D Håller med det där med insekter. Vi har dem som tur är i en stor terrariehylla (längst ner, i täckta lådor) så de syns inte.

Hanna
0

Ingen aning! :O Köper hem mat lite då och då när det börjar ta slut och sedan tillbehör lite då och då. Syrsor här kostar 120 kr för 50st och mjölmask 10kr/matsked.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[Melinda]
0

Köpte ett ''krokodilhuvud'' och massa olika växter, haha^^

MarajLowajz
0

Brukar köpa 100 syrsor á 1.50kr / styck

så 150kr per vecka, sen tillkommer ju bensin och sånt då :P

Har nog haft lite tur med inredningen, typ bara sand man köpte en gång och sen har jag köpt reptiler och fått inredning med på köpet eller köpt terrarium och fått allt som fanns med också.

Så inredning köper jag sällan enskilt :P

Köpte 2 kungspyton häromdagen och fick med inredning så jag kan inreda typ 7 terrarium haha. Men det mesta ska in i nya terrariet jag ska bygga färdigt på vårkanten.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein