Ron Tremper
Nej tuvärr :(
Är den bra? :D
Har inte hunnit läsa något än tyvärr. Mest kollat igenom bilderna på olika morpher. Gaah! Blev helt kär i vissa, haha.
Låter frestande :) Vart köpte du den?
Vad kostade den? Vill också ha! :D
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Köpte den från hans hemsida.. Enda stället jag hittat den på, så blev lite dyrt (ca. 350kr med frakten inräknad) men hoppas att den kommer vara värd pengarna :)
#5 Säg till om den är bra så ska jag också införskaffa en 😃
Jag tycker Ron Tremper är för mycket inne i uppfödningen för pengarna, så jag gillar inte att stötta hans verksamhet riktigt. Men däremot har jag fått se några bilder från boken på något forum och det verkade vara jättefina morpher! 😃 Skulle gärna läsa boken om jag fick den väldigt billigt eller gratis, hah. 😂
#7 Håller med till viss del där faktiskt :p. Har också fått den uppfattningen om honom, fast samtidigt så vet jag inte. Han måste ändå tjäna en del med tanke på att han & hans fru ska ha löner, hans anställda ska ha löner osv, så på så sätt förstår jag. Men samtidigt så tycker man att han borde tjäna in de pengarna rätt enkelt :p
#8 Hehe ja :P Men jag tycker han är "in it for the money" och verkar inte ha ett brinnande intresse för själva arten så som många andra uppfödare. Men däremot måste han ju haft det någon gång. Och han tar sig ju ändå tid att svara på e-mail från köpa och andra "fans". 🙂
Läst boken nu iallafall. Tycker där kunde varit lite mer text i den, men samtidigt så kan jag inte alls komma på någon mer info som hade behövt vara där. Kanske lite om sjukdomar, men annars va där bra info trots att vissa grejer typ ''upprepar'' sig. Han hade bl.a förklaring + bild på hur man kunde få sin leo till att äta om den vägrar, och jag har en hona som strular med maten så jag provade faktiskt och det funkade, haha. Stod lite om hur man gör för att få fram nya morpher, där står en hel del med genetik med förklaringar som får en att känna sig lite mindre korkad när det gäller det :p
Där är också förklaringar och bilder på hur man enkelt bygger rack & så. Och bilderna <3 åhhh. Fanns bild på en sk. white sided rainbow -något mer- (kan lägga upp bilden här om nån vill) och jisses! I want one!
#10 Det verkar ju jättebra i alla fall! Jag skulle nog mest köpt boken för bilderna faktiskt. 😉 Jaa lägg upp bilden! Jag älskar white side och W/Y och alla såna :D
Åh herregud vad fina! Älskar Bloods 😍 Den där som hittades var ju gudomlig! Vilket fynd!! Typ omvända färger :D
Den första var ju också jättesnygg, men färgen ser nog inte ut precis så i verkligheten då de vita sidorna ser blå ut. I alla fall på min skärm. :P
Mjo, på den första blev min kamera mongo så det vita ser blåaktigt ut :S så färgerna stämmer bortsett från att det blåaktiga är vitt :p
Men den som hittades blev jag smått förälskad i. Hade lätt velat ha en!
Haha bloods är superfina. och den på bilden får en att tänka på polkagrisar :p
#16 Jaha ;) Fin var den i vilket fall som helst! Synd att de inte kunde avla fram fler. Jaaa jag tycker den hittade var bland de snyggaste morpherna jag har sett! Extremt häftig! 😍
Haha ja lite likt en polkagris ^^
#13 JISSES 😮
Haha :p