HJÄLP!!!!!
hej jag har fått en leopard gecko för snart en vecka sedan. hon har precis ömsat. hon får mjölmaskar som hon har alltid och syrsor som hon får en till två stycken per dag på grund av att hon nyligen har ömsat. det ända jag är orolig för är att hon är stop i magen. hon har inte bajsat och är svullen i magen. jag provade att bada henne i ljummet vatten och att massera henne på magen. när jag masserade henne så kände jag hur hon hade små knöllar i magen.
hur kan jag göra för att hon inte ska vara stopp i magen? vad är det för knölar? ska jag göra något med knölarna för att få bort dem? vad ska jag göra?
snälla hjälp mig jag är väldigt orolig och vill att hon ska få det så bar som möjligt!!!!!! Hjälp!!!!!
Jag tror det skulle vara bra om du hade en bild på henne? 😕 Stackarn
Är det fin sand ni har i terrariet? Hon kan absolut ha ätit av sanden som sedan har klumpat sig i magen. Därför rekommenderar jag grövre akvariesand om man ska ha sand i terrariet!
Sätt henne genast på hushållspapper istället (med en fuktlåda)! Försök gärna att ta bild på magen också. Är den mörk så är det förstoppning, är den vit/rosa så är hon dräktig.
#3 jag funderade också på om hon var dräktig, men det kan vara förstoppning med 😕 vi får hoppas på det bästa!