Morph?
Hej!
Vad tror ni att min leotjej är? (: hon är ca 5 månader tror jag.
Jag trodde först att hon var wildtype men inte säker, är inte expert på genetik.
Jag fick henne från Herper Choise, men vet inte föräldrarnas morph dock. :(
Juste, funderade på att skaffa en carrottail kille, kommer ungarna få carrottail då? :) Tack för svar!
Tror jag skulle kalla den för Less spotted/reduced pattern. Hur pass gul är den irl? tänkte om den kanske kan ses som en high yellow.
Att skaffa en med carrot tail och para denna med är ingen garanti för att få ungar med det :). ju mer carrot tail typ, desto större risk att ungarna får det typ.
Skulle nog säga Aberrant på henne.
För stripe är hon inte och inte ser hon Tangerine ut heller. Möjligen High Yellow Aberrant? Fast ser lite lavender också fast det kanske är ljuset….
Söt är hon iaf! =)
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
#2 Hon är gul åt det gul/nästan gröna hållet :) Hennes svans är något vit tycker ja.
#3 Jag kan fixa fler ljusare bilder på henne i terrariet istället om det behövs, eftersom hon ser mörkare ut när man tar ut henne :D
Aberrant ser hon ut att vara, ja :) Kanske High yellow aberrant eftersom hon inte har de mörkare områdena som brukar gå i "bands" över kroppen. Riktigt fint mönster har hon i alla fall! :)
Och som #2 säger så finns det ingen garanti för att ungarna ärver carrot tail, men det finns en stor chans ändå :)
Då får jag hoppas att jag hittar en fin SHTCT-morph kille åt henne som är rikitgt orange på svansen då :) Kommer mer bilder senare!
Jag frågade han jag köpte henne av (Herpers Choise) och han tyckte att det såg ut som en Wildtype.
Dock så känns det inte helt som om hon är det enligt mig.
Hennes svans är helt vit-grå aktig och inge gult förutom i början lite.
Har sett SMÅ fläckar av stark gul/orange men inte så tydligt.
Om ni fortfarande har någon aning så tveka inte att gissa! c:
Jag tror fortfarande det jag skrivit tidigare + det de andra skrivit :) High yellow :)
#9 High yellow är en slags variant av en Wildtype.. fast jag tycker inte hon är gul nog att vara High yellow - de brukar vara väldigt starkt gula. Men å andra sidan kan färgen också påverkas av kost och värme :)
Men hon är ju helt klart inte "banded" som vanliga Wildtypes, så Aberrant tycker jag fortfarande att hon är! 🙂
Hon ser inte ut att ha tillräckligt med orange på svansen för att vara carrot tail. Men fin är hon! :)