Leopardgecko iFokus

Leopardgecko

Etikett: övrigt-om-leopardgeckos
Läst 3763 ggr
Danibet
0

Svarta porer på knottrorna (LeopardGecko)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej försöker söka lite överallt om information ang dom svarta por liknande prickarna på knottrorna på huvudet (känns lite sträva) som dykit upp sen igår, hon (3mån)  ömsade felfritt här om dagen om det skulle ha någon betydelse kanske, äter 3 Syrsor om dagen doppade med kalcium/ vitaminer , har fukt grotta , någon sam har en aning får gärna komma med tips =)

MVH/ Sammy

Hanna
0

Har du någon bild på terrariet/inredningen?
Kan det finnas någon chans att hon kan ha strukit sig mot någon sten eller liknande?

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Danibet
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Absolut lägger in en bild, enda jag skulle kunna tänka mig isåfall är fukt grottan ,,hon klämmer in sig baktill mellan frigoliten och grottan.. Om inte när hon ömsade de va juh som sagt dagen innan då knådade och rulla hon på alltig som fanns till hands :p lägger upp en bild ialf.. Tacka för svar Mvh

[Tilde]
0

Hmm vad konstigt, jag har inte sett något liknande förut! Det kan ju inte vara parasiter av något slag..? Är det liksom i huden det svarta sitter? Eller kommer det ut från huden?

Danibet
0

Ska titta närmare när jag kommer hem om de blivit mera eller liknande, såg ut som dom kom ut i centrum ur varje bula vissa va svartare och andra såg nya ut men kommer de flera måste jag nog kolla upp de någonstans, såg ut som typ den där svarta pricken som bildas i mitten av en vårta, återkommer ikväll.. Tack igen.