Leopardgecko iFokus

Leopardgecko

Etikettövrigt-om-leopardgeckos
Läst 940 ggr
[Tilde]
0

Liten hona?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sundae är extremt liten för sin ålder. Hon är nästan 1,5 år gammal men är lika stor som Sapphire, som är lite under ett år.

Sundae har utveckats mycket i färg sedan jag fick henne, men inte så mycket i storlek. Hon äter dock mycket och har rätt temperatur och allt sånt. Är hon bara naturligt liten? Eller vad händer? 😮

Bifogar en bild där Sapphire är till vänster och Sundae till höger.

Hanna
0

Vet folk som avlat på sina ödlor trots att de vägt runt 40 gram. Just för att de inte blir större än så! Kan det vara så att din haft väldigt små föräldrar? För jag tycker ju att hon ser välnärd ut. I det här fallet skulle jag nog gå mer på kroppsform än vikt om jag skulle avla på henne.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[Tilde]
0

#1 Vad skönt att höra att jag inte är ensam! 😂 Hon är ju faktiskt fin i kroppen, inte för smal eller så. Funderar på att låta henne gå upp några gram till i vikt och sedan para henne med en Raptor-hane om någon månad. :)

Hanna
0

Låter bra! 👍

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

MarajLowajz
0

Har två honor här hemma som är väääldigt små och dom blir 1 år nu i maj :) Men har sett deras föräldrar och dom var väl inte heller så stora jämfört med vad normala brukar vara :P
Men dom äter gott och mår bra iaf :)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Tilde]
0

Sundae har legat på ca 34 gram, men har varit liten i maten den senaste tiden och är nere på 31 gram nu, men hon är fortfarande tjock!  Hon är alltså 1½ år gammal precis och väger ändå så lite. Hon är alltså snart helt fullvuxen… Uppfödaren sa att hon förmodligen bara är en liten hona och att man ändå kan avla på henne. Jag vill få upp henne i vikt så kanske jag kör en parning i slutet av säsongen… 🤔

Min nya hona som är från 2012 väger 33 gram, men är lite större än Sundae, hon ska alltså bara tjockas upp så är hon snart redo för parning. Det är tänkt att de ska gå i en avelstrio ihop senare.

Min Raptor Sapphire väger 38 gram och är ungefär ett år gammal nu. Hon har verkligen gått om Sundae i vikt.. 😛