Tillskott från mässan! :D
Vi var på Rødovremässan idag :) Den var ganska dålig, men det är ju trots allt vår och de flesta säljer inte djur förrän till hösten. Men vi kom i alla fall inte hem tomhänta! Vi köpte bland annat den här fina ciliatus (dalmatiner):
Men också den här supersnygga leo-honan:
Båda sötnosarna behöver nu namn! Kom gärna med förslag (könsneutralt till ögonfransgeckosen då den ännu är okönad)!
Ååå va fina dom är :))) den första kanske kan heta Ruby?
#1 Kanske, det är ganska sött :) Är det en hona så ska hon bo med våra andra ciliatus som heter Beauty och Beast och då vill jag att namnet ska matcha xD Vad finns det för namn från Skönheten och odjuret? 😛
Gaston :D
#3 Passar inte en hona dock xD haha Men kanske om det är en hane xD
Belle kanske?
Wooow, snygg leo!! 👍
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#5 Att jag inte ens tänkte på det! *facepalm* Jag har alltid velat ha en pomeranian som skulle heta Belle.. 😂
#6 Ja jag fastnade för henne - kärlek vid första ögonkastet 😉
#7 Haha, menar du det? 😃😉
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Våran va en "Mack snow bell" som fick heta Bellatrix :) även den 22a starkaste stjärnan på himlen och den starkaste i orions bälte :) liite överkurs på att hitta de perfekta Stjärn temat på kommande geckos ;)
#9 Vet en tjej som heter så 😉 Jag funderar på Ruby eller Nova… men ska googla några liknande namn imorgon när jag har energi. xD
Ser ut som att fransgeckon är en hane tycker jag. Det ser buligt ut där bak! 🙂
#11 Ja det gör den ju på bilden, men inte annars… 🤔 Får försöka kolla noggrannare idag. Lättast är ju när de sätter sig på glaset till terrariet xD
Hur stor är den? Jag vet inte hur tidigt man kan se blänket så det är ju ingen tillförlitlig metod om den är för liten förstås. 🙂
#14 Den är inte så gammal. Jag har ju 1.1 ciliatus på nästan ett år och dem ser man ju en tydlig skillnad på. 😛 Denna såldes som okönad av uppfödaren, så den är förmodligen för liten för att se än. Men jag kan försöka ta upp den lille och kolla försiktigt.
Blänket brukar synas innan man ser på andra sätt så att säga, men det syns inte med blotta ögat. Det brukar däremot synas på bild. :)
#16 Tack för tipset, får testa att ta upp den och kolla och ta bild :)
Apollo tycker jag är ganska könsneutralt, annars lite manligare: Apollon. Eller Citrus :)
Till leopardgeckon kanske: Pretty, Pandora, Ruby, Jaspis, Almandin, Topas… :)
#18 Funderade på Ruby, men hon fick namnet Violet istället eftersom både sambon och jag tycker det är finare. 🙂 Kallar henne dock både och just nu, haha xD
#19 och fransgeckon? :)
#20 Inget namn än… Vill gärna kalla den Belle om det är en hona. xD