Gravid smal hona
Midnight är gravid…! En vän till ägaren tog hand om henne och några andra ödlor ett tag när ägaren skulle fixa saker hemma. Hon la då av misstag ihop Midnight med en Tangerine tornado-hane - som hon trodde var en hona!
Man ser äggen tydligt, så snart läggs de nog… Midnight blev senare överlämnad till en bekant till ägaren som totalt misskötte både henne och ett gäng andra honor. Som tur är äter Midnight med god aptit och hon har redan lagt på sig sedan vi fick hem henne!
Vi matar extra och har extra kalcium till henne - hoppas det går bra! Hon är pigg och kry i alla fall, vill gärna komma ut och leka. 🙂
Ungarna tar jag för givet blir Hypo (eller liknande) med inslag av tangerine och het Murphy Patternless.
Nu har hon lagt två ägg! De var båda ganska mjuka, så jag hoppas att de hårdnar i kläckaren. Midnight ska få massa mat ikväll då hon verkar ganska utmattad av att ha lagt ägg, stackarn. I hope it wasn't for nothing. :)
Vad skönt att det gick bra
Då är det bara att hålla tummarna!
#2 Ja precis! :) Hon ska få lite extra mat och så hoppas jag att hon lägger på sig mer vikt inför nästa gäng ägg.
Båda äggen lyste gula först, men nu ser det ut som en rosa klump i det ena ägget! 👍 Så spännande!
Midnight la ett till ägg idag (endast ett, vilket nog är bra för hon fortfarande är så smal). Det första har vuxit och lyser rosa, så det kommer att kläckas i juni! 😃 Vi får se med detta ägget, men jag hoppas det är en unge i det med.