Leopardgecko iFokus

Leopardgecko

Etikettot-off-topic
Läst 1119 ggr
SandraH96
0

Hur ser schemat ut?

Har ni något speciellt schema för era reptiler?😃

tex mitt är;

7:00 Tänder värme och terrarielampa
15:00 tar bort bajs
fuktar i fuktlådan
i bland ger jag några mjölmask
18:00 tar upp leopardgeckon i några minuter

19:00 släcker värme och terrarielampa

20:00-21:00 matdags! Matar med syrsor med lite calciumpulver på-

---
Siffrorna e inte exakt dock 😉

Hanna
0

07:00 - Lampa, värme mm på.
19:00 - Lampa, värme mm av.

Sedan har jag inget speciellt. Plockar bajs och skräp när jag ser, matar när det passar eller om de verkar hungriga (inte mer sällan än var tredje dag).

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

SandraH96
0

1# jag matar min typ varje dag o ibland var annan xD

Hanna
0

#2 Okej, mina vill inte ta mat så ofta. Det är bara den äggläggande honan nu som får mat oftare. Dessutom beror det ju mycket på hur gammal reptilen är och hur bra fettreserver den har. :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

SandraH96
0

3# min är nog ett lite mer än ett halvår tror jag🙂

MarajLowajz
0

09.00 - Lampor slås på

21.00 - lampor slås av

Värme 24/7

Sen plockar jag bort skit och gör rent när jag ser att det börjar bli dags, fyller på med vatten på vissa ställen (fuktlådor och grottor) när jag ser att det är dags.

Matar ungefär var 3:e dag. Vill att dom ska hinna smälta maten och sånt. Sen har jag vissa individer som inte vill äta mer än någon gång då och då, men dom har bra med fettreserver så dom klarar sig. Dom vill hellre komma ut ur terrariet och ibland har jag lite fullt upp med att hålla koll på 9 ödlor som försöker rymma mer än att äta haha :P

Har en hona på parning just nu och hon får mat var 2a dag för annars så börjar hon jaga svansen på killen, hon är extremt matglad.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Tilde]
0

Har inga lampor till mina leosar, de får dagsljus :) Värmen står på dygnet runt, men det blir såklart lite svalare om natten då lägenheten är kallare då. 

Mat får de om kvällen, ofta vid 21-22-tiden, ungefär varannan eller var tredje dag (det är ju lite olika vilka som är hungriga). Ungarna får mat i princip varje dag.

Plockar bort bajs när jag ser och ger vatten om morgon eller kväll.