Leopardgecko iFokus

Leopardgecko

Etikettsäljes-och-köpes
Läst 1289 ggr
gickan87
0

[K] Syrsor i Tierp

Om jag nu skaffar leopardgeckos så vill jag kunna köpa mat åt dem på rimligt avstånd utan att behöva åka 6 mil/vecka för att köpa några syrsor.

Så, finns det någon hemmauppfödare av syrsor i närheten av Tierp? Sort/art spelar mindre roll vilken det är.

MVH Erika :)

MarajLowajz
0

Herperschoice.se (tror jag) skickar syrsor till bra pris - dessa skickar vintertid också fast då måste du kontakta dom först på mail och fråga om dom kan skicka med heatpack vilket de ska göra.

cricketexpress.se (tror jag) skickar också syrsor dock bara på sommaren.

annars så är ju det bästa : Köpt 40 honor och 4 hanar av kackerlackssorten Dubia så har du en gratis tillgång till mat!

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

SandraH96
1

Jag bor i knivsta och köper från Herpers Choise i Uppsala!
Väldigt trevlig affär och personal! Syrosrna kostar 1kr/st 😃

gickan87
0

#1 Är dubia tysta och luktfria? Är rädd att dem ska smita och föröka sig i lägenheten.

SandraH96
0

#3 jag köpte faktiskt dubia igår då affären hade slut på syrsor.
De luktar inte och är helt tysta :D bra, eftersom min mamma skulle freaka om hon ser alla dubia jag har köpt Gapskrattar

MarajLowajz
0

Hahaha mina prasslar som fan under natten :P Det är ju då dom är mest aktiva ;)

Angående att dom skulle föröka sig i lägenheten går inte.

Det är argentinska kackerlackor, dom dör väldigt… väldigt snabbt av uttorkning (jag hittar fortfarande kackerlackor i min flyttkartong som jag använder som byrå hehe).

Så det gäller att ge dom väldigt bra med vätska i form av äpple, morot och dylikt (dock EJ apelsin om man ska ha dom till Crested! För det fick jag lära mig på Sala-mässan att de då utsöndrar ett slags ''gift'' eller liknande som var farligt mot crested. Detta går ur kroppen 48 timmar på en dubia dock enligt killen) flera gånger i veckan.

Så det är ingen fara om dom smiter. Dom är inga ''skadedjur'' eller vad man ska säga då vi har alldeles för torrt klimat för att dom ska kunna överleva.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

gickan87
0

Och dem är inte som syrsor och äter på varandra för att det är för trångt?

MarajLowajz
0

Nope, de lever i symbios så att säga. Bara du ger dem mat 2-3 ggr per vecka så är det ingen fara att dom dör fort eller så

-Albert Einstein

gickan87
0

Okej, då kanske man skulle satsa på dubia istället för syrsor :) Hur stor låda bör man ha åt dem? Dags att börja presentera och övertala resten av familjen ang. geckos :)

MarajLowajz
0

Typ som ett äggpaket på höjden och bredden.

Du sätter dit äggkartonger som dom kan gömma sig i.

-Albert Einstein