Leopardgecko iFokus

Leopardgecko

Etikettövrigt-om-leopardgeckos
Läst 3265 ggr
Mitchika
0

Hur gamla brukar dom bli?

Ja, titeln säger det mesta egentligen. Glad

Jag undrar hur gamla dessa geckos brukar bli? Jag har en dam här hemma som fyller 18 år i år, som har bott hos mig i 12 av åren. 

Det kan säkert vara individuellt, men det vore kul att veta om hon har många fler år att se fram emot eller om hon lever på övertid. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

[Melinda]
1

Kring 20år.
Den som tydligen ska ha varit världens äldsta dog för några veckor sen. Den va 31år, 8 månader & 17 dagar, så dem kan bli rätt gamla :)

Mitchika
1

#1 Wow! 😮😃

Då hoppas jag att gamla Doris har planer för att slå rekordet. Om inte så åtminstone komma riktigt nära. 😇

[Tilde]
1

#2 Haha det vore ju kul om hon gjorde det! 😃

Min äldsta blev 12 år, sedan dog hon av äggbindning. Vi hade nämligen skaffat en ny ödla som var en hane och jag var ung och visste inte alls om det med äggbindning 😕 Riktigt tråkigt! Men jag hoppas att ödlorna jag har nu kommer att leva länge och rikligt, hihi

Mitchika
0

#3 Ja, men tyvärr har jag inget uppfödningsbevis eller något från förra ägarna, så jag kan inte bevisa hennes ålder om hon skulle få för sig att slå rekordet. Men många år med henne blir belöning nog för min del. 🙂

Ånej, vad tråkigt!! 😕
Det är inte lätt att veta allt när man är ung… Jag förlorade min allra första kinesiska eldbukssalamander som jag hade som barn för att jag inte visste bättre. Ledsen

Det hoppas jag med! Glad
Jag har tittat lite på några bilder som du har lagt upp på dina Sunglows och herregud, så dom är fina…! 😍

MarajLowajz
1

Kan säga att mina äldsta jag har här hemma är kring 6-8 år om jag minns rätt.

Däremot så har jag min ''lilla'' åke som är en majsorm - han börjar närma sig 20 år snart och lika frisk och kry som en juvenil om än inte mer! =)

Men det är riktigt roligt om det finns dokumenterat att dom blir så gamla! =) Fast iofs, om man bara ligger och latar sig om dagarna så blir man nog gammal ;)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Mitchika
0

#5 Ååh, vad härligt! 🙂
Jag ville alltid ha majsorm när jag var yngre, men fegade alltid ur då jag inte kunde hantera frysta möss. Syrsor var lite lättare för min del. Men Åke, vilket läckert namn på en orm! 😃

Hur gammal har den äldsta majsormen blivit? Har någon koll på det? Glad

MarajLowajz
0

Ingen koll faktiskt. Får googla =) 

Haha ja det var en pensionär på jobbet som döpte han till åke :P Alla mina pensionärer på jobbet får döpa mina djur när jag kommer hem med något nytt :P

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein