Miniatyr-leopardgecko
Ni kanske minns nr jag "klagade" över hur liten min Sunglow-hona Sundae är? Idag tog jag bilder på henne och hennes mamma för att jämföra deras storlek.
Hon är alltså 2 år i november, Sundae (så 1 år och 7 månader nu)!
Oj :O Jag har också en som är liten.. Är typ 1½år och väger 40g. Hade velat ha henne i avel men vet inte om jag vågar. Svansen är inte sådär jättetjock, utan hon är fet på magen istället O.o
#1 Nej men precis, jag har samma problem - vet inte om jag vågar. :/ Sundae har ju en fin svans dock, nästan lika tjock som magen, haha. Tänker bara att äggen skulle ta upp sådan plats i magen! Fast små honor kanske bildar mindre ägg?
Jag tänkte försöka få upp min minst 5g till iallafall, och isåfall para henne tror jag. Hon äter sjukt mycket så man tycker att det borde gå då.
Mjo, man tycker det. Ingen aning om dem bildar mindre ägg. Min enigma hona lägger mycket mindre ägg än mina andra honor :p och hon är lite mindre än de andra.
Ja jag skulle gärna få upp Sundae till 40-45 gram, men det är så svårt! Vi får se hur det går de kommande månaderna, om hon är av avelsmaterial eller ej. 🤔
Jaså? Intressant.. :) Jag tycker också att Midnight (vår gamla MP som vår samarbetspartner nu äger) la mindre ägg än Aurora.. och Midnight är också mindre. Kanske ligger något i det. 😛
Min enigma lägger ägg som är ca. ½cm kortare på längden än de andra äggen. Och de borde kläckas inom 1-2v så nu ser dem roliga ut för dem har svällt på höjden, men inte längden, haha.
Hoppas du får upp henne i vikt :)
#5 Åh, spännande! 😃 Jag längtar som bara den tills äggen här hemma kläcks! Hihi kul att det bara växer på höjden!
Tack - och detsamma!