Leopardgecko iFokus

Leopardgecko

Etikettungar-och-ägg
Läst 1184 ggr
MarajLowajz
0

Säsongen suger *****!

Greta har varit på Parning med Ozzy, lagt flertalet ägg som varit befruktade och nu när jag kollade lite snabbt för att se hur det såg ut så har ALLA möglat medans äggen som jag trott varit befruktade har varit hur fina som helst! Fy fan det här tycker jag inte alls om!

Dom har legat i separata burkar, fukten har varit bra, det har inte blivit något kondens på locket alls och värmen har varit konstant bra hela tiden…

Någon mer som upplever att deras ägg har varit dåliga?

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Hanna
0

Jag la 6 st befruktade ägg på kläckning, allt rätt, hux flux var de ihopsjunkna och i all regnbågens färger. Men tänkte att det kanske var jag eftersom det var första gången jag testade att kläcka. :/

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[Melinda]
0

Hm, konstigt. Varit för torrt eller för fuktigt?

Hanna
0

Jag vill nog påstå att det varit bra fuktighet :O Testat både vermiculite och mossa.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Nitra98
0

Jag hade så där förra året, antingen var äggen obefruktade eller så möglade de. Fick endast 4 ungar totalt då. I år har mina honor varit jättesena igång, jag har bara två som lägger ägg och vartenda ägg är obefruktat trots att jag sett parning på åtminstone ena honan. :(

MarajLowajz
0

2# Nope har kollat å det har varit bra fukt i lådorna.

4# Tråkiiiiigt!

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Tilde]
0

Nej, vad tråkigt! Mina ägg har det fint än så länge, till och med det obefruktade som lades den 23:e april ser supersnyggt ut! 😂 Snart kommer fler ägg också :) *knack knack ta i trä*

Däremot funderar jag på om Wendy är infertil då hon aldrig lägger ägg… Jag ska testa en sista gång att para henne med Prince, men om hon inte blir preggers av det så får jag räkna bort henne från avelsdjuren.

Nitra98
0

"Preggers" 😃

Tirin, du kan ju alltid prova att para henne med någon annan (om du har fler hanar).

Jag hade ett par förut som aldrig la ägg trots att honan var proven breeder, så jag trodde ju att hanen kanske var infertil. Men så småningom fick han en annan fru och då blev det plötsligt ägg och ungar! 🙂

[Tilde]
0

#7 Har redan testat med två hanar :/ Men jag vet inte om Cameleot (som hon är med nu) har nappat riktigt. Jag har inte hört någon svans skallra eller bevittnat en parning riktigt, så jag tänkte testa med min tredje hane Prince ikväll. Han är en riktig "horn dog" och skallrar med svansen varje kväll, haha! 😂

Nitra98
0

😂 Ja det var väl sjutton om det inte ska funka med honom då! Han kan få komma hit och para mina tjejer också då, för här verkar det gå segt.. :/

[Tilde]
0

#9 Aww illa! Prince har tydligen endast varit i dvala i rumstemperatur och har sedan dess varit helt galen i tjejerna! 😛 Man blir ganska imponerad ändå, jäkla duracellbatteri… 🤓

[Tilde]
0

Kan en ödla vara asexuell? Det ser ut som Wendy producerar ägg och hanen är intresserad, men hon vill inte paras… :(

MarajLowajz
0

Haha duracellbatteri :P Va roligt det låter :P

Tänkte slänga in Hubbe med Ozzy ikväll och testa på nytt.

Hon är lite liten till växten men äter med gott humör och tjock fin svans. Lär ju testa få se om man får några ägg över huvudtaget detta år.

Wendy väntar säkert på rätt hane ;) Du får testa med en annan kanske?

-Albert Einstein

[Tilde]
0

#12 Har nu testat tre olika! Får testa igen ikväll, de är ju slöa nu (fast båda var igång så jag tänkte att jag kunde pröva nu på morgonen). Någon gång borde hon ge med sig. 😛