Kleopatra och hennes nya hem:)
Hejhej! Eftersom jag nyligen köpt nytt terrarium tänkte jag göra en liten bildtråd här, både på Kleo och det nya hemmet!
De första bilderna som jag lägger upp nu har ganska provisorisk inredning (+ att det inte står på plats mot väggen på bilderna), så jag kommer att uppdatera med fler bilder när jag köpt nya, fina prylar! Förslag välkomnas, eftersom jag ska shoppa under veckan! Men jag hade tänkt mig någon form av insynsskydd från ett eller två håll (så hon inte ser sin spegelbild hela tiden), en snyggare låda till fuktbox, och en ny och stor grotta istället för pappkartongen.
Tycker dina idéer låter bra! Det kommer nog att bli riktigt snyggt! 
#4 Snygg svans 
#2 Ja jag tror att det kan bli riktigt bra! :)
#5 I know, älskar verkligen hennes svans :) Så fin!
Väldigt snyggt och idee rikt med alla pappkartonger och liknande :P
Måste bara fråga - funkar det där underlaget? Tänkte på vid matning ifall hon hugger tag i en syrsa eller vad du nu matar med och med in följer en stor sten. Tänker bara på förstoppnings-risken som finns när det gäller lite större stenar =) Nu kanske hon inte är så dum så hon sväljer en sten men man vet aldrig :) Dom är ju lite knäppa dom där sakerna :P
Ett litet tips jag har : Sätt in krukväxter lite här och var så blir det lite mer 'hemmatrevligt' att titta på =) I brist på plastväxter.
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Min leo KÄKADE sådana där stenar. Men han lyckades få ut dem. Annars vill jag inte veta hur det hade gått. 
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#8, #9 Jag tycker de verkar funka, i det mindre terrariet hade jag finare sand och några i den här storleken, och har aldrig sett henne käka vare sig sand eller grus varken med vilje eller inte. Vad jag har observerat är att hon är väldigt försiktig när hon äter, och hon verkar hellre lägga ner bytet och ta upp det igen än att något annat än själva syrsan ska följa med. Och hon skiter regelbundet och har gjort hela tiden. Så jag tror inte att det är några problem alls just med DEN HÄR ödlan, men det kan ju som ni säger säkert vara väldigt individuellt :)
Va härligt att höra! =)
Vart lite fundersam bara om det gick bra eller inte - ta inte illa upp menade bara väl =)
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
#10 Absolut inte sagt att du behöver byta. Påpekade bara egna erfarenheter. Men fungerar det så ska du köra på det. :)
På tal om sand så hade jag förut lite mindre korn än det där när jag bodde i Sverige. Min hona fick ibland i sig det när hon åt, men det kom alltid ut igen eftersom den inte klumpar i magen :) När de är så pass stora som på bilderna här tror jag inte att Kleo skulle få för sig att sluka dem och kommer de ner av misstag så tror jag de kommer ut - men är de vassa kan det vara skadligt för organen och halsen! :/
#11 Haha nej jag förstår det ^^ tar verkligen inte illa upp, jag tror att det är bra att ställa frågan. Speciellt om jag hade varit någon som inte vetat hur det var med underlaget, och kanske inte kollat så noga på hur ödlan betedde sig omkring det :) #12 Ja, hon verkar somsagt väldigt försiktig när hon äter och så så jag tror det funkar kanonbra :) #13 nej jag tror inte heller hon skulle äta sand av den storleken. Men de är väldigt runda och "mjuka" och ovassa med ^^
Ja men det är bra att du har koll! Hon verkar lite försiktig :P Som min ozzy här hemma. Han vägrar bita tag i syrsorna som springer runt utan man ska hålla den framför sig så han kan bita försiktigt i den xD Knäppgök han är :P
-Albert Einstein
Så är min Grace. "Ska jag fånga den???". Biter försiktigt tag i sprötet eller ett ben och får sedan panik när den börjar sprattla. >.<
Haha dom är ju underbara :P Kan föreställa mig hur hon ser ut när hon får panik :P
Har en annan som hugger allt som finns i närheten när det är jakt. Dom börjar lära sig nu när det är matdags, tänder jag lyset och hämtar en burk så står alla vid glasen och väntar xD
Ett annat tips på inredning (om vi ska hålla oss till TS inlägg hehe) är om du fixar en frigolitskiva och gör typ som en hylla som hon kan gå upp på =) Det brukar vara populärt. Iaf hos mina (dasset nummer ett haha)
-Albert Einstein
Jo, hon ser lite dåligt också. Så hon kommer fram till glaset och är sååå hungrig. Sen blir hon skiträdd när man öppnar dörrarna, sen är hon framme igen. 
Haha ja det är inte lätt det där :P
-Albert Einstein
Haha jag älskar hur deras ögon verkligen stirrar när de jagar!